NORMALSI


Kraków budżet obywatelski 2017
W kontekście Budżetu Obywatelskiego, najistotniejszym aspektem jest twórczość – zdolność do zaangażowania się i kreowania w swoim otoczeniu lepszego miejsca do życia. Dlatego chcemy dotrzeć do mieszkańców przez podkreślenie, że Budżet Obywatelski to narzędzie do TWORZENIA przestrzeni, w jakiej żyją. Jednocześnie kładziemy nacisk na zaangażowanie w sprawy lokalne – dotyczące ich dzielnicy, odwołanie do wspólnego dobra i więzi sąsiedzkich, uwypuklenie realnych korzyści i udziału w akcji. Podkreślenie znaczenia zdania każdego pojedynczego mieszkańca. Nasza dzielnica – nasza sprawa.
W Budżecie Obywatelskim liczy się dobro wspólne. Odwołanie do wspólnoty sąsiedzkiej jest ważne – ale jak to zrobić, by poruszyć? Rozwiązaniem jest niezawodny humor. Naszą kreację oparliśmy na ludziach, modele ustawieni są niczym postaci z plakatu filmowego, bohaterowie, czy też „gang”. „Normalsi” przywodzi na myśl tytuł filmu, ale mówi także: To my, normalni mieszkańcy rządzimy dzielnicą!
Opracowaliśmy wyrazistą komunikację z lekkim humorem, nawiązującym do motywów filmowych. Odeszliśmy od grafiki wektorowej która była wykorzystywana w tej kampanii w poprzednich latach. Naszym celem było pokazanie reprezentantów wszystkich grup wiekowych: +16, studenci, pracujący i seniorzy. Narracja podkreśla wspólnotowość: pierwsza osoba liczby mnogiej, nasza dzielnica, Głosujemy
ABSTRACT
For the participary budget of Cracow 2017, the ability to engage in creation a better place to live is essential. That is the reason for being close to citizens of the city and explaining them how the reality is and how we can uprate it. We emphasize on commitment in local issues. It is also important to address the issues of residental's areas and neibourhood's relationships.
We also would like to show the benefits from taking part in a social enterprise. Every single citizen is distinctly important for us.As we say: our district - our case.
For the paticipary budget of Cracow, the social's rights are essential. The main question is: how can we touch the society and make them aware of social issues'' existence? The answer is: a good temper. The mains foundations of our artistic creation are people, who's look like the movie's stars from cinema's poster. The "Normalsi" connote a movie's title but it also says: we, the normal citizens govern these residental area. 
We envolved an expressive kind of communication which include a humour from movies. We departed from vector graphics and nowadays we have a new purpose: to show all the age ranges: the pupils, the students, the adults and the seniors.
Back to Top